Nieuwe app speciaal voor ZZP vereenvoudigt de administratie

Administratie rekenmachine pen

ABN AMRO introduceert de ZZP Assistent. Een nieuwe app waarmee de ZZP'er zelf eenvoudig een (concept)factuur kan maken en de dagelijks noodzakelijke administratie hiervoor snel en gemakkelijk kan bijhouden, of je nu klant bent van ABN AMRO of niet. De gratis app combineert en vereenvoudigt hiermee de dagelijkse administratieve handelingen voor ZZP'ers, waardoor er meer tijd over blijft voor ondernemen.

De ZZP Assistent heeft een timer voor urenregistratie, registreert kilometers met GPS, scant bonnen voor het bijhouden van uitgaven voor klanten en maakt in een handomdraai een conceptfactuur op. Vervolgens exporteer je alle gegevens eenvoudig naar een PC. Met de ZZP Assistent heeft de ZZP’er altijd een actueel overzicht van de gegevens van het project waaraan wordt gewerkt.

"Als ZZP'er moet je naast je werkzaamheden allerlei administratieve zaken zelf regelen. Het bijhouden van de administratie is voor meeste ZZP'ers geen interessante bezigheid. Om je bedrijf financieel gezond te houden, is het natuurlijk wel belangrijk dat facturen op tijd worden verstuurd en dat je administratie goed op orde is", geeft Wilfred Kik, Marketing Directeur Bedrijven van ABN AMRO, aan. "Daarvoor is de ZZP Assistent samen met ZZP'ers ontwikkeld. Met de ZZP Assistent wil ABN AMRO de dagelijkse administratie een stuk makkelijker maken. De app combineert gemak, eenvoud en snelheid. Met de app heb je ook altijd een actueel overzicht van alle gegevens en het is de eerste app waarmee je zowel kan invoeren als factureren."

De ZZP Assistent van ABN AMRO is gratis beschikbaar voor iOS smartphones. De versie voor Android smartphones komt binnenkort beschikbaar.

Relevante links