Pensioencheck geeft inzicht in pensioenopbouw

Jonge vrouw geeft oudere man advies

ABN AMRO biedt geïnteresseerden vanaf nu de mogelijkheid om zelf tijdig te controleren of de pensioenopbouw verloopt zoals verwacht. De bank introduceert de online Pensioencheck, die inzicht biedt in het opgebouwde pensioen. Als de gewenste pensioenopbouw lager is dan verwacht, kan daar in een vroeg stadium op worden ingespeeld.

Onduidelijkheden wegnemen
ABN AMRO probeert met de Pensioencheck mogelijke onduidelijkheden over het pensioen weg te nemen. Uit eigen klantonderzoek bleek namelijk dat de zorgen omtrent pensioenen sterk toenemen. Waar in juni nog maar 38% van de klanten aangaf zich zorgen over dit thema te maken is dat nu 48%. Daarmee is het pensioen het financiële onderwerp waar klanten het meest ongerust over zijn. Een aanzienlijk deel van de Nederlanders (69 procent) is bovendien niet op de hoogte van hun pensioeninkomen . De online Pensioencheck maakt daar een einde aan.

Indicatie pensioenopbouw
In vijf minuten kan de klant zeven vragen beantwoorden, waarna direct een indicatie van de pensioenopbouw volgt. Meteen blijkt of dit strookt met de gewenste opbouw. Daarnaast wordt uit de Pensioencheck duidelijk welk bedrag er extra nodig is om tot de gewenste opbouw te komen.

'Zelf bepalen'
Arno IJssels, directeur Marketing Particulieren van ABN AMRO: "Gemak, snelheid en de individuele klantwens staan centraal bij de Pensioencheck. De klant krijgt de mogelijkheid om voor zichzelf een acceptabele norm van inkomen na pensionering te bepalen. Die kan hij dus hoger of lager instellen dan de standaard norm van 70 procent van het laatst verdiende salaris."

De Pensioencheck is gratis beschikbaar via: www.abnamro.nl/pensioencheck

Meer persberichten

Filteren op