Pinnen buiten Europa vanaf vandaag standaard uit. Klanten van ABN AMRO extra beschermd tegen fraude

Pinapparaat

Voor klanten van ABN AMRO staat pinnen buiten Europa vanaf vandaag standaard 'uit'. Klanten die dat niet willen, hebben de mogelijkheid dit snel en eenvoudig zelf te wijzigen via Internet Bankieren, telefoon of via een kantoor. Als zij dit doen, gaat de wijziging direct in; de klant kan zijn betaalpas dan ook meteen buiten Europa gebruiken.

Klanten zijn over de nieuwe maatregel eind vorig jaar per brief of bankmail geïnformeerd. Naar aanleiding van die communicatie hebben 18.000 klanten aangegeven ook buiten Europa te willen pinnen en hun profiel veranderd in een Wereldprofiel. Hiermee kunnen ze ook buiten Europa pinnen. Mochten klanten met een Wereldprofiel binnen zes maanden geen transactie buiten Europa doen, krijgen ze van de bank een brief met het advies om het Europaprofiel in te stellen.

ABN AMRO heeft eind vorig jaar ook de mogelijkheid overboekingen naar het buitenland te doen standaard 'uit' gezet. Mede hierdoor is de schade door internetfraude fors afgenomen. De bank neemt deze aanvullende maatregelen om klanten beter te beschermen tegen fraude en om klanten de mogelijkheid te geven zelf te kiezen.

Relevante links

Meer persberichten