Raad van Bestuur for a day

ABN AMRO Hoofdkantoor

Heb je altijd al willen weten waar de leden van de Raad van Bestuur zich op een dag mee bezig houden? Wat er gebeurt aan de top?

Rakesh Prahladsingh, Assistent Sales Management bij ABN AMRO Schiphol, weet dat inmiddels. Hij kreeg net als zeven andere young bankers de kans om een dagje mee te lopen met de Raad van Bestuur. Rakesh sloot aan bij Chris Vogelzang en vertelt over zijn ervaringen. Chris is in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Retail & Private Banking.

Rakesh: "De eerste meeting is een stuurgroep meeting waarbij ook Johan van Hall aanwezig is. Ondanks de zware delegatie voel ik me op mijn gemak door de houding van de deelnemers en de vergaderruimte die huiselijk aanvoelt. Indrukwekkend is om Chris Vogelzang aan het 'werk' te zien. Ik weet niet of je het werk kunt noemen, want als je dag en nacht met de bank bezig bent, moet het meer zijn dan dat alleen. Is hobby het juiste woord? Geen idee, maar ik merk dat deze vraag mij bezighoudt."

Raad van bestuur for a day

"In de meetings komt Chris ontspannen over. Het is fascinerend om te zien dat zijn houding niets zegt over zijn inspanning. Dit hangt denk ik samen met zijn voorbereiding en kennis. Hij overziet alles en hem ontgaat niets. Hij besteedt zelfs aandacht aan 'wandelgangenpraat' en neemt dit mee in zijn besluitvorming. In alle meetings merk ik ook dat de klant centraal staat. En zo nu en dan staat hij even stil om mij iets uit te leggen zodat ik precies weet wat er gaande is, hoe geweldig is dat?”

"Overall is het bijzonder om meetings bij te wonen waarbij je meemaakt waarmee de bank zich bezighoudt. En is het inspirerend om te zien hoe Chris zijn visie toepast. Dat geeft zoveel energie, dit moet je meemaken! De middag spendeer ik in het Innovation Centre en participeer ik in de workshop 'Bouw mee aan de toekomst van de Bank'. Wat is ons hoofdkantoor toch mooi!"

Meer persberichten

Filteren op