Rekening delen via de Mobiel Bankieren app

Logo ABN AMRO

Voor veel mensen een herkenbare situatie: na een gezellig avondje eten de rekening delen. Vanaf vandaag kunnen klanten van ABN AMRO met een iOs toestel via de Mobiel Bankieren app eenvoudig een gezamenlijke uitgave verrekenen. De gebruiker van de app voegt het e-mailadres van de deelnemers toe en via de app wordt een betalingsverzoek verstuurd. Vervolgens is in de app eenvoudig te zien wie al wel of nog niet heeft betaald. Daarna kan een reminder verstuurd worden. Verder kan de functionaliteit ook gebruikt worden voor een toekomstige uitgave zoals bijvoorbeeld een gezamenlijk cadeau of een groepsvakantie.

Degene die de rekening voorschiet moet klant zijn van ABN AMRO en de Mobiel Bankieren app van de bank gebruiken. Andere deelnemers hoeven geen klant bij ABN AMRO te zijn. Op korte termijn volgt deze mogelijkheid ook voor Android.

Jessica Niewierra, directeur Internet & Mobiel bij ABN AMRO: “De functionaliteit biedt een praktische oplossing voor vrienden en familie die samen kosten delen. Dat kan zowel vooraf als achteraf. Het voordeel is dat de functionaliteit bankonafhankelijk is. Iedereen kan door een gebruiker van onze Mobiel Bankieren app aan de gezamenlijke betaling worden toegevoegd. Het enige dat je nodig hebt, is een e-mailadres.”

Mobiel Bankieren
De aanhoudende populariteit van mobiel bankieren blijkt uit het feit dat ruim 1,1 miljoen klanten gebruik maken van de Mobiel Bankieren app. De app is in augustus ongeveer 33 miljoen keer gebruikt. Met de app kunnen klanten overal hun saldo checken, geld overboeken, bij- en afschrijvingen bekijken en bankmails ontvangen en versturen. Daarnaast kunnen gebruikers tijdens een overboeking een sms of een persoonlijk bericht met foto of Eurogami-design versturen aan de ontvanger. De app is ook in het Engels beschikbaar.

Meer persberichten

Filteren op