ABN AMRO en Fortis Bank Nederland sluiten principe-akkoord met bonden

Persbericht -

Donderdag 26 november jl. hebben ABN AMRO en Fortis Bank Nederland met de vakbonden FNV Bondgenoten, De Unie, CNV Dienstenbond en BBV een principe-akkoord gesloten over een nieuw Sociaal Plan.

Het thema van het Sociaal Plan is 'Van werk naar werk'. Dit betekent dat de banken bij de beoogde integratie zoveel mogelijk medewerkers herplaatsen binnen de bank. Hiervoor is een breed pakket aan maatregelen afgesproken. Als herplaatsing binnen de bank niet lukt, wordt gezocht naar mogelijkheden buiten de bank.

Caroline Princen, vanuit het Transitieteam verantwoordelijk voor onder andere Human Resources: 'Wij zijn blij met dit akkoord. Van werk naar werk staat centraal. Dat is voor ons en ook voor de vakbonden het belangrijkste uitgangspunt.'

De bonden zullen het principe-akkoord met een positief advies voorleggen aan hun leden. Als de leden met het akkoord instemmen, zal het Sociaal Plan op 1 maart 2010 van kracht worden en lopen tot 1 januari 2013. Het bereikte principe-akkoord is een belangrijke stap in het beoogde integratieproces.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Persvoorlichting
pressrelations@nl.abnamro.com