ABN AMRO Groep maakt financiële resultaten over eerste kwartaal 2009 bekend

Persbericht -

Resultaten over eerste kwartaal 2009 ABN AMRO behaalde over het eerste kwartaal van 2009 een verlies na belastingen van EUR 886 miljoen, waarbij een verlies na belastingen van EUR 889 miljoen uit voortgezette bedrijfsactiviteiten werd geboekt en een winst na belastingen van EUR 3 miljoen uit beëindigde bedrijfsactiviteiten.

Het negatieve groepsresultaat na belastingen kan als volgt worden toegerekend: een verlies na belastingen van EUR 928 miljoen aan de bedrijfsonderdelen die door Royal Bank of Scotland Group plc (RBS) zijn verworven, een winst na belastingen van EUR 87 miljoen aan de door de Nederlandse staat verworven bedrijfsonderdelen, een verlies na belastingen van EUR 48 miljoen voor de Central Items en een winst na belastingen van EUR 3 miljoen voor de resterende bedrijfsonderdelen verworven door Banco Santander S.A. (Santander) in ABN AMRO Groep, gepresenteerd als beëindigde bedrijfsactiviteiten.

Lees het volledige persbericht, in het Engels en Nederlands:

ABN AMRO Group reports first quarter 2009 financial results​ (PDF 82 KB)