Benoeming Transitieteam ABN AMRO en Fortis Bank Nederland

Persbericht -

De vice-voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, Gerrit Zalm, heeft bekend gemaakt welke personen zitting gaan nemen in het Transitieteam dat plannen gaat maken voor de nieuwe bankcombinatie ABN AMRO en Fortis Bank Nederland. Dit team is tevens de beoogde Raad van Bestuur van de nieuwe bank, waarvan Gerrit Zalm de voorzitter zal zijn.

Het Transitieteam heeft de volgende samenstelling:

• Gerrit Zalm, Voorzitter
  • Jan van Rutte, Vice-voorzitter en CFO
  • Caroline Princen, Integratie, Communicatie en Compliance
  • Wietze Reehoorn, Risico-management en Strategie
  • Joop Wijn, Zakelijke Relaties
  • Chris Vogelzang, Retail en Private Banking
  • Johan van Hall Bedrijfsvoering, Huisvesting en IT

Secretaris: Gwendolyn van Tunen

Gerrit Zalm: "Ik ben verheugd dit team te kunnen voorstellen. Ik wil een mix van ervaren mensen van beide banken en mensen van buiten. Dat is goed gelukt. Het team gaat nu aan de slag met het vaststellen van de strategie en de organisatiestructuur van de nieuwe bank. Ook gaan we werken aan een overtuigend merk met een passende cultuur, waarin medewerkers en klanten zich kunnen herkennen. We nemen voor deze belangrijke taak ongeveer twee maanden de tijd".

Noot voor de redactie:
Perscontacten: 020 – 6 28 89 00

Engelse versie persbericht​ (PDF 4 KB)