Reactie op berichtgeving rond Huibert Boumeester

Persbericht -

Gisteren, 29 juni, heeft de familie van Huibert Boumeester een verklaring uitgegeven waarin zij bekend maakt, dat het stoffelijk overschot dat in Windsor, Berkshire (Verenigd Koninkrijk) is gevonden zeer waarschijnlijk Huibert Boumeester is. Op dit moment zijn het politieonderzoek en het identificatieproces nog niet officieel afgerond. ABN AMRO kan, evenals de familie, daarom slechts terughoudend reageren op vragen naar aanleiding van berichten in de media.

De familie is diep geraakt, en wij met hen, door wat we nu mogen aannemen de tragische afloop is van zijn vermissing sinds maandag 22 juni jl.

Huibert Boumeester was tot maart 2008 lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, waar hij onder meer de functies van Chief Financial Officer en Chief Risk Officer bekleedde.

Huibert – of Huib - kende een lange en indrukwekkende staat van dienst bij ABN AMRO. Hij begon in 1987 bij ABN als management trainee in Investment Banking. Daarna bekleedde hij diverse functies in Europa en Azië tot hij in 2000 Directeur Global Financial Markets werd. Huib was CEO van ABN AMRO Asset Management toen hij in januari 2006 toetrad tot de Raad van Bestuur.

Huib heeft zich jarenlang met grote vakkundigheid en toewijding ingezet voor de bank. We leven intens mee met de familie en wensen hen veel sterkte in deze moeilijke periode.

Namens alle medewerkers van ABN AMRO,

Gerrit Zalm, voorzitter Raad van Bestuur van ABN AMRO