Van Slingelandt benoemd in de Raad van Commissarissen ABN AMRO

Persbericht -

De heer Van Slingelandt is per 27 oktober 2010 benoemd als lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V.

Hessel Lindenbergh, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “We zijn verheugd dat de heer Van Slingelandt is toegetreden tot de Raad van Commissarissen. Vanuit zijn brede ervaring in de financiële dienstverlening kan hij een waardevolle bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van ABN AMRO.”

De heer Van Slingelandt studeerde Bedrijfseconomie in Groningen en begon zijn loopbaan in 1971 bij de Nationale Investeringsbank. Daarna vervulde hij functies als Treasurer bij Rijn Schelde Verolme en als CFO van Verolme Estaleiros in Brazilië. Van 1985 tot 1989 was hij CFO van Rodamco. In 1989 startte hij zijn carrière bij Rabobank waar hij van 1989 tot 1996 directeur bij Rabobank International was. In 1996 werd hij benoemd in de Raad van Bestuur van Rabobank. Deze functie bekleedde hij tot 2006. Tussen 2006 en 2010 was de heer Van Slingelandt voorzitter van de Raad van Commissarissen bij KAS Bank.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Press Office
pressrelations@nl.abnamro.com