ABN AMRO opent kantoor in New York

Persbericht -

Gisteravond (lokale tijd) heeft Joop Wijn, bestuurslid ABN AMRO, een nieuw kantoor in New York geopend.

Met de opening van de unit in New York krijgen Nederlandse klanten goedkoper toegang tot de Amerikaanse markten en makkelijker toegang tot Amerikaanse bedrijven. Omgekeerd krijgen Amerikaanse bedrijven makkelijker en goedkoper toegang tot Nederlandse bedrijven en aandelen. De unit in New York wordt het lokale contactpunt voor Nederlandse bedrijven die zaken (gaan) doen inde USA en behoefte hebben aan bancaire producten en helpt klanten bij het zakendoen in de Verenigde Staten.

Joop Wijn: "Met de opening van het kantoor in New York willen we vooral dienstbaar zijn aanNederlandse bedrijven. We willen de huisbankier zijn van Nederlandse bedrijven, ook als zijinternationaal actief zijn. Juist voor die internationaal georiënteerde organisaties blijft ABN AMRO met eigen vestigingen actief in landen waarin veel Nederlandse bedrijven actief zijn."

Met de opening van New York heeft ABN AMRO, naast aanwezigheid in 27 landen, ook weer een compleet netwerk in de drie belangrijkste tijdzones. Naast de dealingroom in New York kent het internationale netwerk ook een dealingroom in Singapore en Amsterdam. Hierdoor kunnen alle financiële producten met een internationaal karakter 24 uur per dag door alle tijdzones heen worden aangeboden. In de drie tijdzones zijn bovendien ook Energy, Commodities & Transportation (ECT) units gevestigd die 24 uur per dag financieringen kunnen bieden op het gebied van ECT. De opening vond plaats in bijzijn van circa 200 Nederlandse en Amerikaanse klanten.

Perscontacten: ABN AMRO Press Office pressrelations@nl.abnamro.com +31 20 628 8900