ABN AMRO voegt hoofd- en regiokantoren samen

Persbericht -

Als gevolg van de integratie tussen ABN AMRO en Fortis Bank Nederland, gaat ABN AMRO tussen 2010 en 2013, dertig hoofd- en regiokantoren van zowel ABN AMRO als Fortis Bank Nederland sluiten. De nieuwe bank krijgt twee hoofdkantoor lokaties in Amsterdam aan de Gustav Mahlerlaan en de Foppingadreef. Het merendeel van de panden die sluiten zijn gevestigd in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Driekwart van de panden zijn huurpanden waar het huurcontract van afloopt of het huurcontract van opgezegd wordt. De overige panden zijn eigendom van de bank en worden verkocht of verhuurd.
Het sluiten en samenvoegen van kantoren, waarbij bankonderdelen en activiteiten geconcentreerd worden, draagt bij aan de doelstelling van de bank om haar huisvesting efficiënter te maken, dienstverlening te optimaliseren en een kostenreductie te realiseren.

Het sluiten van deze kantoren staat naast het proces van samenvoegen van lokale vestigingen wat 6 juli jongstleden is afgerond.

In de bijlage treft u een overzicht van de te sluiten panden​ (PDF 34 KB) aan.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Persvoorlichting van ABN AMRO, te bereiken op 020-6288900.