ABN AMRO MeesPierson verkoopt belang in Box Consultants

Persbericht -

ABN AMRO MeesPierson en Box Consultants hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van het belang van ABN AMRO MeesPierson in het multi family office Box Consultants.

Op 1 oktober zullen de partners van Box Consultants het belang dat ABN AMRO MeesPierson sinds 1998 heeft, middels een management buy-out overnemen. Door deze stap krijgt Box Consultants 100% van de aandelen in handen. Voor ABN AMRO MeesPierson past de buy-out in de plannen om zich te richten op geïntegreerd advies op het gebied van vermogensbeheer en wealth management. Voor Box Consultants past deze stap in de ambitie om haar onafhankelijkheid en expertise in het sterk veranderende financiële landschap duidelijker te positioneren.

Klanten zullen niets van deze verandering merken en zijn per brief geïnformeerd.

De overeenkomst is onder voorbehoud van van afgifte van een verklaring van geen bezwaar door De Nederlandsche Bank. De transactie zal naar verwachting in het vierde kwartaal worden afgerond.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Persvoorlichting
jeroen.van.maarschalkerweerd@nl.abnamro.com