ABN AMRO Bank N.V. neemt LGT Bank Deutschland over

Persbericht -

ABN AMRO Bank N.V. maakt vandaag bekend dat overeenstemming is bereikt met LGT Group over de overname van LGT Bank Deutschland, de private banking-activiteiten van de Groep in Duitsland.

Met deze overname kan ABN AMRO haar private banking-activiteiten in Duitsland verder versterken en haar top-3 positie in de eurozone verstevigen. LGT Bank Deutschland wordt onderdeel van Delbrück Bethmann Maffei, een volledige dochter van ABN AMRO.

Jeroen Rijpkema, CEO Private Banking International: “De overname van LGT Bank Deutschland past uitstekend binnen onze strategie om onze private banking-activiteiten in de eurozone en in Azië uit te bouwen. LGT Bank Deutschland en Delbrück Bethmann Maffei sluiten goed bij elkaar aan; beide banken hebben immers een vergelijkbaar bedrijfsmodel. Door de twee organisaties samen te voegen, bieden wij onze klanten nieuwe mogelijkheden en kunnen wij onze dienstverlening in Duitsland verder verbeteren.”

LGT Bank Deutschland verleent private banking-diensten aan klanten in Duitsland met een belegbaar vermogen van meer dan EUR 1 miljoen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Frankfurt; verder heeft de bank vestigingen in Berlijn, Hamburg, Keulen, München, Stuttgart en Mannheim. Door de overname neemt het beheerd vermogen van Delbrück Bethmann Maffei toe naar circa EUR 20 miljard.

De beoogde transactie is onder voorbehoud dat aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, zoals goedkeuring door de desbetreffende toezichthouders en mededingingsautoriteiten. De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2011 afgerond.

Voor meer informatie:

ABN AMRO Press Office