365 dagen per jaar, 15 uur per dag bankzaken doen

ABN AMRO opent bankkantoor op Schiphol.

Gerrit Zalm, voorzitter Raad van Bestuur van ABN AMRO, opent vandaag een nieuw bankkantoor op Amsterdam Airport Schiphol. Het kantoor bevindt zich op Schiphol Plaza, in aankomsthal 3. Onder de aanwezigen is Pieter Verboom, CFO Schiphol Group.

Bijzonder is dat klanten in het nieuw geopende kantoor van 07.00 tot 22.00 uur, 365 dagen per jaar terecht kunnen voor hun bankzaken. ABN AMRO is hiermee de enige bank in Nederland met een bankkantoor dat elke dag van het jaar open is.
A
BN AMRO is sinds 1957 op de luchthaven gevestigd. De dienstverlening beperkte zich destijds tot het wisselen van geld, maar is in de loop der jaren verveelvoudigd en uitgebreid. Inmiddels heeft de bank acht wisselkantoren, twee bankkantoren, een afdeling voor internationale klanten en expats en een lounge op Schiphol. In 2007 kwamen Schiphol en de bank overeen dat ABN AMRO zeker nog tien jaar op de luchthaven gevestigd is.

De dienstverlening van ABN AMRO op Schiphol bestaat uit:

• 8 wisselkantoren, twee bankkantoren en de ABN AMRO-lounge

• 18 geldautomaten voor de uitgifte van euro's, 2 geldautomaten voor de uitgifte van dollars

• 2 multi-functionele geldautomaten (opnemen en storten)

• 4 vreemde valuta wisselautomaten

• 5 sealbagautomaten

• 3 muntroluitgifteautomaten

• 13 chipknip oplaadpunten

In 2010 vonden er meer dan 2,5 miljoen transacties plaats. Schiphol heeft ruim 45 miljoen reizigers per jaar. Passagiers die van en naar of via Schiphol reizen, zijn goed voor een bijdrage van 11 miljard euro aan de Nederlandse economie.

ABN AMRO Press Office: 020-6288900