ABN AMRO verkoopt delen van Fortis Commercial Finance

Persbericht -

Op 10 juni 2011 heeft ABN AMRO overeenstemming met BNP Paribas Fortis bereikt over de verkoop van de niet-Nederlandse activiteiten van factoringbedrijf Fortis Commercial Finance (FCF). FCF was voorheen onderdeel van Fortis Bank België (thans onderdeel van BNP Paribas). ABN AMRO behoudt het Nederlandse deel van FCF; dit wordt geïntegreerd met het factoringbedrijf van ABN AMRO dat actief is onder de naam ABN AMRO Commercial Finance.

De voorgenomen verkoop is onder voorbehoud van de gebruikelijk voorwaarden, zoals het advies van de Ondernemingsraad en de goedkeuring van de betrokken autoriteiten, waaronder de mededingingsautoriteit.

De naam van Fortis Commercial Finance Nederland zal worden gewijzigd in ABN AMRO Commercial Finance en de activiteiten zullen worden gestroomlijnd met die van ABN AMRO Commercial Finance.

ABN AMRO Commercial Finance is goed gepositioneerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Door de verkoop wordt de focus op deze landen versterkt. ABN AMRO en BNP Paribas hebben een overeenkomst gesloten om de dienstverlening aan multi-lokale klanten te kunnen voortzetten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Press Relations
pressrelations@nl.abnamro.com