ABN AMRO kondigt de verkoop aan van Solveon

Logo ABN AMRO

Vandaag heeft ABN AMRO Bank N.V. overeenstemming bereikt met Lindorff Group AB over de verkoop van Solveon Incasso B.V., een volledige dochter van ABN AMRO. Solveon verzorgt incasso activiteiten voor onder meer ABN AMRO in Nederland.

ABN AMRO heeft tot de verkoop van Solveon besloten omdat de activiteiten niet behoren tot de kernactiviteit van ABN AMRO. Lindorff is een organisatie die Solveon verder kan versterken en ontwikkelen. ABN AMRO is met Lindorff overeengekomen dat Solveon de incasso dienstverlening voor ABN AMRO zal blijven vervullen. Door deze transactie blijft de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening gewaarborgd.

Bij Solveon werken 122 medewerkers.

De voorgenomen verkoop is onder voorbehoud van de gebruikelijke voorwaarden. De transactie zal naar verwachting in het laatste kwartaal van 2012 worden afgerond.

Voor meer informatie:

ABN AMRO Press Office