ABN AMRO rapporteert onderliggende winst van EUR 960 miljoen

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO rapporteert onderliggende winst van EUR 960 miljoen

• De onderliggende nettowinst, exclusief integratie- en separatiekosten, bedroeg in 2011 EUR 960 miljoen, vergeleken met EUR 1.077 miljoen in 2010. De onderliggende nettowinst over 2011 werd gedrukt door voorzieningen van EUR 880 miljoen voor belasting (EUR 660 miljoen na belasting) voor Griekse Overheidsgegarandeerde Bedrijfsleningen
  • De gerapporteerde nettowinst bedroeg EUR 689 miljoen over 2011 vergeleken met een verlies van EUR 414 miljoen over 2010
  • De onderliggende efficiëntieratio verbeterde naar 64% in 2011, van 70% in 2010
  • Succesvolle afronding van de meeste integratieprojecten
  • De Core Tier 1 ratio van 10,7% en de Tier 1 ratio was 13,0% op 31 December 2011. ABN AMRO is goed in staat wholesale-financiering aan te trekken
  • Het onderliggende nettoverlies van EUR 23 miljoen in het vierde kwartaal was het gevolg van extra voorzieningen van EUR 380 miljoen (voor belasting) voor Griekse Overheidsgegarandeerde Bedrijfsleningen en hogere kredietvoorzieningen bij Commercial & Merchant Banking. Het gerapporteerde nettoverlies bedroeg in het vierde kwartaal EUR 121 miljoen
  • Voorgesteld wordt een totaal dividend van EUR 250 miljoen uit te keren aan gewone aandeelhouders. Dit is inclusief het in september 2011 uitgekeerde interim-dividend (EUR 200 miljoen)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Press Office
pressrelations@nl.abnamro.com