ABN AMRO verkoopt zakelijke verzekeringsactiviteiten

Logo ABN AMRO

ABN AMRO heeft overeenstemming bereikt met Aon over de verkoop van de intermediaire activiteiten voor zakelijk verzekeren voor grootzakelijke ondernemingen. De zakelijke verzekeringsactiviteiten voor het Midden- en Kleinbedrijf worden ondergebracht bij ABN AMRO Verzekeringen. ABN AMRO Verzekeringen is de joint venture tussen ABN AMRO Bank N.V. en Delta Lloyd Groep, waarbij Delta Lloyd 51% van de aandelen heeft en ABN AMRO Bank N.V. de overige 49% bezit.

ABN AMRO heeft tot de verkoop van haar zakelijke verzekeringsactiviteiten besloten na een strategische
heroriëntatie. ABN AMRO volgt hiermee de trend in de financiële sector van een steeds verdere scheiding van verzekerings- en bankactiviteiten. ABN AMRO blijft zakelijke verzekeringen aan haar klanten aanbieden. Door deze transactie blijft de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening gewaarborgd.

Berend Dinkla, Directeur Marketing & Producten C&MB: “Met ABN AMRO Verzekeringen hebben wij gedurende een groot aantal jaren een voortreffelijk partnership opgebouwd voor de dienstverlening aan onze Midden- en Kleinbedrijf relaties; in Aon hebben wij een sterke en solide organisatie gevonden die een uitstekende dienstverlening op het gebied van verzekeren aan onze grootzakelijke klanten kan waarborgen en verder kan uitbouwen.”

Bij Zakelijke Verzekeringen werken 270 fte. Circa 74 van deze arbeidsplaatsen zullen meegaan naar Aon, 116 fte zullen meegaan naar ABN AMRO Verzekeringen. Voor de overige medewerkers geldt dat deze - waar mogelijk - werkzaam blijven binnen ABN AMRO. Gedwongen ontslagen zijn echter niet uit te sluiten.

De voorgenomen verkoop is onder voorbehoud van de gebruikelijke voorwaarden, zoals het advies van de Ondernemingsraad.

De transactie zal naar verwachting in de eerste helft van 2012 worden afgerond.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Press Office
pressrelations@nl.abnamro.com