ABN AMRO Group NV koopt preferente aandelen in ter waarde van EUR 210 miljoen

ABN AMRO Hoofdkantoor

In overeenstemming met de gedane aankondiging op 1 maart 2013 heeft ABN AMRO Group N.V. de calloptie uitgeoefend op de preferente aandelen van ABN AMRO Preferred Investments B.V. De transactie, waarmee een bedrag van EUR 210 miljoen is gemoeid, is vandaag afgerond. ABN AMRO Group N.V. is van plan de ingekochte aandelen in te trekken.

De niet-cumulatieve preferente aandelen, klasse A werden al buiten de wettelijk vereiste kapitaalpositie gehouden. De uitoefening van de calloptie heeft daardoor geen effect op de kapitaalratio’s zoals die per 31 december 2012 zijn gepubliceerd.

De inkoop van de preferente aandelen leidt tot een vereenvoudiging van de aandeelhoudersstructuur van ABN AMRO Group N.V. NLFI is per vandaag de enige aandeelhouder, met alle gewone aandelen in bezit.

ABN AMRO Investor Relations
investorrelations@nl.abnamro.com