ABN AMRO koopt lokale private banking activiteiten van Credit Suisse in Duitsland

Credit Suisse

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat zij overeenstemming heeft bereikt over de overname van de Duitse private banking activiteiten van Credit Suisse. In Duitsland beheert Credit Suisse een vermogen van ruim EUR 10 miljard voor binnenlandse klanten met een belegbaar vermogen van meer dan EUR 1 miljoen.

Met deze overname versterkt ABN AMRO haar private banking activiteiten in Europa. Bethmann Bank, de Duitse private bank van ABN AMRO, wordt hierdoor de derde private bank in Duitsland.

Jeroen Rijpkema, CEO van ABN AMRO Private Banking International: “Onze strategie is er onder meer op gericht een leidende Europese private bank te zijn. De overname van deze activiteiten past perfect binnen onze strategie en klantbenadering. Bovendien kunnen we hierdoor onze dienstverlening aan klanten verbreden en ons lokale netwerk versterken.”

De afgesproken overname moet nog aan een aantal voorwaarden voldoen, waaronder toestemming van de betreffende mededingingsautoriteiten. Naar verwachting wordt de transactie in de loop van 2014 afgerond.

ABN AMRO Press Office               ABN AMRO Investor Relations
pressrelations@nl.abnamro.com   investorrelations@nl.abnamro.com