Gerrit Zalm ondertekent namens ABN AMRO Verklaring van Amsterdam: PWC tekent ook; Schiphol Groep sluit zich aan bij Workplace Pride

Gerrit Zalm

Gerrit Zalm, bestuursvoorzitter van ABN AMRO, heeft vandaag op het Amsterdamse hoofdkantoor van de bank de Verklaring van Amsterdam ondertekend. Dit is een belangrijke stap op weg naar meer zichtbaarheid en vooruitgang voor lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender mensen op de werkplek (afgekort tot LHBT).

Gerrit Zalm: "Met deze handtekening onder de Verklaring van Amsterdam zet ABN AMRO het voortgaande streven naar een diverse en inclusieve werkplek voor alle medewerkers kracht bij. We vinden het belangrijk dat iedereen op het werk zichzelf kan zijn en willen dat dat ook zo is voor de LHBT gemeenschap."

De Verklaring werd ook ondertekend door Price Waterhouse Coopers Nederland, vertegenwoordigd door André Mikkers van de Human Capital Board.

De Verklaring van Amsterdam is een initiatief van de Workplace Pride Foundation, een internationaal platform voor de inclusie van LHBT op het werk. De Verklaring is een oproep tot actie in de vorm van tien stappen die de (arbeids)omstandigheden voor de LHBT-groep moeten helpen verbeteren. Tot de ondertekenaars van de Verklaring behoren 15 Nederlandse en internationale topwerkgevers in de particuliere en publieke sector.

Een mijlpaal is ook dat Schiphol Groep nu is toegetreden tot Workplace Pride, het 29ste lid.

"In deze moeilijke tijden is het bemoedigend dat organisaties als Schiphol Groep via een groep als Workplace Pride niet alleen hun eigen LHBT-medewerkers steunen maar ook de LHBT-gemeenschap", aldus David Pollard, Algemeen Directeur van Workplace Pride.

De ondertekening van de Verklaring en het lidmaatschap van Schiphol Groep wordt vanavond gevierd bij de nieuwjaarsreceptie van Workplace Pride. Locatie: hoofdkantoor ABN AMRO aan de Gustav Mahlerlaan, Amsterdam.

Toelichting

David Pollard, Algemeen Directeur Workplace Pride: + 31 6 34 0566 04 e-mail: david@workplacepride.org

De Workplace Pride Foundation (voorheen de Company Pride Platform Foundation) is in 2006 opgericht en fungeert als internationaal platform voor de inclusie van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender(LHBT) mensen op de werkplek. De 29 leden van de Foundation hebben wereldwijd bijna twee miljoen mensen in dienst. Zij delen een visie waarin lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender mensen op de werkplek en in de samenleving volledig zichtbaar, geaccepteerd en gewaardeerd zijn. Die 29 werkgevers vervullen daarmee een voortrekkersrol voor andere organisaties.

Meer persberichten