Jos ter Avest algemeen directeur ABN AMRO MeesPierson

Logo ABN AMRO

Jos ter Avest (54) is per 1 december 2013 de nieuwe algemeen directeur ABN AMRO MeesPierson, de private bank van ABN AMRO in Nederland. Ter Avest is nu verantwoordelijk voor de markets en clearing activiteiten van ABN AMRO. Daarvoor deed hij brede ervaring op bij het zakelijke bedrijf en de private bank. Frans van Lanschot (63) treedt per dezelfde datum terug en gaat zich als senior adviseur voor de Raad van Bestuur richten op grote private banking en zakelijke relaties.

Chris Vogelzang, lid van de Raad van Bestuur, verantwoordelijk voor Retail & Private Banking: “Jos is een zeer ervaren bankier en private banker. Ik ben blij met zijn benoeming. Ik ben Frans erkentelijk voor de succesvolle wijze waarop hij onder andere de integratie heeft geleid en de nieuwe dienstverlening voor beleggen heeft ingevoerd."

ABN AMRO MeesPierson is marktleider op het gebied van private banking in Nederland.