ABN AMRO eerste grootbank met ISAE3402 Type II Verklaring

Logo ABN AMRO

Als eerste grootbank in Nederland heeft ABN AMRO het kwaliteitskeurmerk ISAE3402 Type II Verklaring ontvangen voor haar vermogensbeheerprocessen. De nieuwe wereldwijde standaard voor assurance-rapportages geeft aan dat een vermogensbeheerder in staat is de belangrijkste risico’s op eigen processen actief te beheersen. Ook de vermogensbeheeractiviteiten van Triodos MeesPierson vallen onder deze verklaring.

Pim van den Heuvel, Managing Director Productmanagement Vermogensadvies en Beleggen bij ABN AMRO: "We willen aantoonbaar aan de kwaliteitseisen voldoen en onze klanten vragen dat ook steeds vaker van ons. In 2013 ontvingen we een Type I Verklaring, die aangeeft dat onze beheersingsmaatregelen afdoende zijn ontworpen en feitelijk bestaan. De Type II Verklaring geeft aan dat de beheersing gedurende minimaal een halfjaar ook daadwerkelijk heeft gewerkt. We zijn zeer verheugd met deze verklaring."

Nieuwe wereldwijde standaard

ISAE (International Standard on Assurance Engagements) 3402 Type II Verklaring is de nieuwe wereldwijde standaard voor assurance-rapportages. Voor het keurmerk moeten alle belangrijke risico’s voor de kwaliteit van de dienstverlening en rapportages worden vastgesteld en beheerst. De beheersingsmaatregelen moeten bovendien aantoonbaar zijn uitgevoerd. Een ISAE3402 Type II Verklaring dient jaarlijks opgesteld en gecontroleerd te worden door een onafhankelijke accountant.

Meer persberichten