ABN AMRO maakt management benoeming in Azië bekend

Logo ABN AMRO

ABN AMRO heeft vandaag bekendgemaakt dat Hans Hanegraaf is benoemd als Country Executive ABN AMRO Singapore en Hoofd Private Banking Asia & Middle East.

Jeroen Rijpkema, CEO van ABN AMRO Private Banking International: “Hans heeft veel ervaring opgedaan in verschillende commerciële en managementfuncties op zowel de internationale als de binnenlandse markt. Daarmee heeft hij de kennis en ervaring die nodig is om ABN AMRO in deze belangrijke regio te leiden.”

Hans Hanegraaf volgt Hugues Delcourt op, die eind september ABN AMRO verlaat om elders een belangrijke leidinggevende functie in de financiële sector te vervullen. “Tijdens zijn periode bij ABN AMRO,” aldus Rijpkema, “heeft Hugues ABN AMRO Singapore succesvol op de kaart gezet en onze Private Banking-activiteiten in Azië en het Midden-Oosten uitgebouwd. Ik wil hem bedanken voor wat hij voor onze bank heeft gedaan en wens hem het allerbeste voor de toekomst, zowel persoonlijk als zakelijk.”

ABN AMRO in Azië en het Midden-Oosten

ABN AMRO is in Azië en het Midden-Oosten actief op het gebied van private banking, corporate banking en clearing en heeft kantoren in Singapore, Hongkong en Dubai. ABN AMRO staat bovendien bekend om haar deskundigheid in ECT (Energy, Commodities & Transportation). De bank is al sinds 1826 in de regio aanwezig en heeft rond de 800 mensen in dienst.

ABN AMRO Private Banking is de internationale wealth management-divisie van ABN AMRO met een beheerd vermogen van meer dan USD 230 miljard. Onder de binnenlandse en internationale kantoren in tien markten over de hele wereld bevinden zich vooraanstaande private banks zoals ABN AMRO MeesPierson in Nederland (opgericht in 1720), Bethmann Bank in Duitsland (opgericht in 1712) en Neuflize OBC in Frankrijk (opgericht in 1667). ABN AMRO Private Banking is de op twee na grootste private bank in de eurozone, nummer 7 in Europa en behoort tot de top 20 in Azië.

Meer persberichten