ABN AMRO benoemt directeur Verenigd Koninkrijk

London financieel centrum

ABN AMRO heeft vandaag aangekondigd dat Robbert Booij wordt benoemd als Country Executive voor het Verenigd Koninkrijk en als General Manager ABN AMRO Bank N.V., vestiging VK.

Paul Schuilwerve, Managing Director en hoofd Corporate Banking International bij ABN AMRO Bank N.V.: ”Robbert heeft in uiteenlopende functies bij ABN AMRO en in de Britse financiële sector uitgebreide ervaring opgedaan. Met zijn sterke kennis van de financiële infrastructuur en van risicomanagement, alsmede zijn achtergrond in het toezichtswezen, is Robbert de aangewezen persoon om leiding te geven aan onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk. Hij gaat dit doen naast zijn rol als Managing Director & Head of Clearing, een functie die hij al sinds 2012 bekleedt.”

Robbert is de opvolger van Paul Gallagher, die voor ABN AMRO UK en het internationale netwerk een nieuwe leiderschapsuitdaging in risicomanagement aangaat.

Over ABN AMRO in het Verenigd Koninkrijk

ABN AMRO UK verzorgt voor klanten in het VK diensten op het gebied van Capital Markets Solutions, Clearing, Commodities Brokerage, Invoice Financing & Asset Based Lending, Leasing, Escrow & Settlement, Financial Institutions en een Nederlandse Desk voor Corporate Banking.

Trots zijn we op de talloze eervolle vermeldingen die we onlangs in de Global Investor ISF Equity Lending Survey van onze klanten kregen, alsook het predicaat Alternative Finance Provider of the Year. De internationale samenwerking tussen ABN AMRO Clearing en haar klanten heeft voor het tweede jaar op rij geleid tot de onderscheiding FOW Clearing Firm of the Year.

De oorsprong van ABN AMRO gaat in het Verenigd Koninkrijk terug tot 1858. Op dit moment telt ABN AMRO UK 400 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen.