ABN AMRO Group trekt 403-aansprakelijkheidsverklaring voor ABN AMRO Bank in

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO Group N.V. (“ABN AMRO Group”) trekt per 1 juni 2015 de 403-aansprakelijkheidsverklaring in voor ABN AMRO Bank N.V. (“ABN AMRO Bank”). ABN AMRO Group heeft het Handelsregister van de Kamer van Koophandel op de hoogte gesteld van de intrekking.

Met de 403-aansprakelijkheidsverklaring was ABN AMRO Group vrijgesteld van de verplichting om een geconsolideerde jaarrekening van ABN AMRO Bank te publiceren. Wegens wijzigingen in weten regelgeving publiceert ABN AMRO Bank vanaf 2014 een geconsolideerde jaarrekening. Hiermee vervalt de noodzaak van het aanhouden van de 403-aansprakelijkheidsverklaring.

Als gevolg van de intrekking zal ABN AMRO Group niet meer voor de verplichtingen van ABN AMRO Bank garant staan. Aangezien ABN AMRO Group geen eigen activiteiten heeft en de enige activa bestaat uit ABN AMRO Bank, zal de intrekking naar verwachting geen gevolgen hebben voor de schuldeisers van ABN AMRO Bank.