ABN AMRO maakt bankieren nog persoonlijker

ABN AMRO Mobiel Bankieren app met foto personalisatie

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO is vandaag uitgebreid met de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen aan individuele pintransacties. Door het toevoegen van meer beeld wordt bankieren nog visueler, persoonlijker en overzichtelijker. ABN AMRO loopt hiermee voorop in Nederland.

Jessica Niewierra, Directeur Digital Development & Interaction bij ABN AMRO: “ABN AMRO kiest er voor om steeds meer beeldmogelijkheden toe te voegen. Visueel bankieren noemen we het ook wel. We willen dagelijkse bankzaken zo makkelijk en persoonlijk mogelijk maken voor onze klanten. Met de vernieuwde app kan de klant nog sneller en intuïtiever bankieren. Visueel bankieren brengt bankieren dichter bij de leefwereld van onze klanten en het gebruik van afbeeldingen maakt bankieren ook sneller en gemakkelijker. Klanten herkennen afbeeldingen beter bij het zoeken naar transacties, het selecteren van eigen rekeningen en bij het zoeken van een begunstigde binnen het adresboek.”

Visueel bankieren is persoonlijker en overzichtelijker

Klanten kunnen hun Mobiel Bankieren app én hun overboekingen op verschillende manieren persoonlijk maken. Zo kunnen ze bijvoorbeeld afbeeldingen, een van de negen unieke Eurogami-designs of een foto uit de eigen filmrol, meesturen bij betalingen naar anderen. Na de betaling kan de klant er voor kiezen om de begunstigde een bevestiging en een afbeelding per e-mail te sturen of een sms vanuit de app dat de betaling is verricht. Op jaarbasis worden al ruim een half miljoen afbeeldingen en sms-berichten meegestuurd bij een betaling. Klanten kunnen eveneens zelfgekozen afbeeldingen en namen toevoegen bij eigen rekeningen, alle rekeningen in het adresboek en bij hun beleggingen. Er zijn inmiddels 2,7 miljoen foto’s door klanten op die manier gebruikt. Vanaf vandaag kunnen klanten dus ook hun pintransacties een eigen beeld meegeven, bijvoorbeeld een foto van net gekochte schoenen of vakantiesouvenirs.

Naast het feit dat bankieren zo persoonlijk en visueel wordt is het ook overzichtelijker. In de app en op Internet Bankieren van ABN AMRO is visual search mogelijk. Door op een beeld te klikken zien klanten alle bij- en afschrijvingen van een betreffende persoon of instelling.

Voor meer informatie over de Mobiel Bankieren app: