Contactloze betaalpas voor alle ABN AMRO klanten

ABN AMRO contactloos betalen

Vanaf 15 december 2015 kunnen alle 5,2 miljoen ABN AMRO klanten met een betaalpas deze gebruiken om contactloos te betalen. ABN AMRO heeft de afgelopen maanden de betaalpassen, die nog niet contactloos waren, versneld vervangen. Karin Kersten, Directeur zakelijk betaalverkeer: "Ten opzichte van andere betaalmethodes biedt contactloos betalen extra snelheid, veiligheid en gemak. Ook onze zakelijke klanten stimuleren we daarom gebruik te maken van contactloze terminals."

Contactloos doneren

Ter gelegenheid van deze mijlpaal heeft ABN AMRO diverse contactloze betaalinitiatieven georganiseerd. Zo waren er in november drie crowdfunding acties voor kerken waar klanten in de betreffende regio via een contactloze betaling automatisch een euro konden doneren. En tussen 14 en 24 december kunnen treinreizigers op 10 stations(*) tijdens de avondspits contactloos betalen uitproberen. Pashouders kunnen ervaren hoe snel, veilig en gemakkelijk contactloos betalen is door een euro contactloos te betalen ten gunste van Serious Request. Het totaalbedrag dat reizigers hebben gedoneerd, wordt op 24 december bekend gemaakt.

Aantallen stijgen snel

Het aantal bankpassen waarmee contactloos kan worden betaald in Nederland stijgt snel. Evenals het aantal betaalautomaten waar dit kan. Inmiddels is een op de drie betaalautomaten geschikt voor contactloos betalen. Daardoor, en doordat klanten na de eerste contactloze betaling op die manier blijven betalen, neemt het aantal contactloze betalingen sterk toe. Uit landelijke cijfers blijkt dat er vorige maand in Nederland voor de 100 miljoenste keer contactloos is betaald.

*) Data en stations
De contactloze betaalterminal is tijdens de avondspits op de volgende data op volgende stations aanwezig: Groningen (14/12), Leeuwarden (15/12), Zwolle (16/12), Amersfoort (17/12), Amsterdam (18/12), Utrecht (19/12), Rotterdam 20/12), Amsterdam Zuid (21/12), Eindhoven (22/12), Heerlen (23/12)