Klant worden via een ‘selfie’

Zakenman maakt een selfie

Vanaf vandaag is het mogelijk via een smartphone klant te worden bij ABN AMRO. Voor identificatie vraagt de bank om foto’s van het identiteitsbewijs, een portretfoto – een zogenoemde ‘selfie’- en een betaling via iDEAL van €0,01. ABN AMRO is de eerste grootbank in Nederland waarbij klant worden via een selfie mogelijk is.

Frans Woelders, algemeen directeur Retail Banking: ‘We zien het gebruik van de mobiel onder onze klanten met de dag toenemen. Daarom bieden wij nu ook de mogelijkheid om met je mobiel klant te worden. Klant worden via de mobiel is snel en efficiënt. De klant hoeft hiervoor niet meer naar kantoor.’

ABN AMRO heeft deze methode de afgelopen tijd samen met klanten getest binnen het Usability Lab van de bank en een pilot gedaan op zes ABN AMRO kantoren in Nederland. De bank blijft investeren in innovatieve manieren om klanten sneller en beter te bedienen.

De Mobiel Bankieren App wordt inmiddels 57 miljoen keer per maand gebruikt. Sinds september 2015 zijn ook creditcard gegevens beschikbaar via de app.

Meer informatie is te vinden op www.abnamro.nl/mobielklantworden