ABN AMRO krijgt groen licht voor bijkantoor in Shanghai

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO maakt de opening bekend van een bijkantoor in Shanghai, China. Het bijkantoor gaat zich richten op zakelijke klanten van de bank in de regio. ABN AMRO is sinds april 2012 in Shanghai vertegenwoordigd met een representative office, en heeft nu de vereiste goedkeuringen van de toezichthouders gekregen om van het representative office een bijkantoor te maken.

Joop Wijn, binnen de Raad van Bestuur van ABN AMRO verantwoordelijk voor Corporate Banking: ‘Met een bijkantoor in Shanghai kunnen we onze ECT- en Nederlandse corporate banking-klanten een breder pakket diensten aanbieden. Dit is in lijn met onze ambitie om internationaal selectief te groeien. China is nu de grootste energieverbruiker ter wereld en daarom voor ons een belangrijke markt. Bovendien is Nederland de op een na grootste handelspartner van China in de Europese Unie en heeft ABN AMRO van oudsher een belangrijke rol gespeeld bij de financiering van handel tussen de twee landen.’

ECT (Energy, Commodities & Transportation) Clients, onderdeel van ABN AMRO Corporate Banking, biedt financiële oplossingen aan klanten wereldwijd in sectoren als commodity finance, de scheepvaart, olie & gas, en offshore oliediensten. Naast Shanghai, is ABN AMRO al meer dan 110 jaar in Hongkong actief.