ABN AMRO Lease wint Leasing Life Award

Leasing life Europe

ABN AMRO Lease heeft de prestigieuze Leasing Life Award gewonnen in de categorie Middle Ticket Corporate Lessor. Liesbeth van Houwelingen, Chief Commercial Officer van ABN AMRO Lease, nam de prijs op donderdag 24 november in ontvangst tijdens het Leasing Life Gala in Parijs. De prijs kan worden gezien als een erkenning voor de prestaties van ABN AMRO Lease op het vlak van objectfinanciering in Europa in 2016. Alle grote Europese leasebedrijven waren aanwezig op de conferentie waar onderscheidingen in 11 categorieën werden uitgereikt.

Liesbeth van Houwelingen: “Deze prijs hebben wij vooral te danken aan het commitment en het vertrouwen van onze klanten en onze medewerkers. Wij worden erdoor gestimuleerd om door te gaan op de ingeslagen weg.”

ABN AMRO Lease was genomineerd in de categorie Middle Ticket Corporate Lessor. In deze categorie vallen leasebedrijven die transacties van EUR 20 miljoen of meer sluiten. Belangrijke aspecten in deze categorie zijn kennis van de te financieren bedrijfsmiddelen, risicobeoordeling, structurering van transacties en betrokkenheid bij de sector.

De jury die de Leasing Life Award toekende, prees ABN AMRO Lease voor de creatieve totaaloplossingen en het uitstekende teamwerk en daarnaast ook voor de uitgebreide kennis van bedrijfsmiddelen en risicobeoordeling. Dit vertaalt zich in een sterke en duurzame relatie met klanten, zoals ook tot uitdrukking komt in de indrukwekkende Net Promotor Score van 32,3 in het tweede kwartaal van 2016 (uitsluitend Nederlandse klanten).

• ABN AMRO Lease (winnaar)
  • Close Brothers
  • Lombard

ABN AMRO Lease is in Europa een vooraanstaande speler op het gebied van leasing en objectfinanciering ten behoeve van grote en middelgrote ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht. Buiten Nederland is ABN AMRO Lease ook actief in Groot-Brittannië, Duitsland en België. De leaseportefeuille bedraagt EUR 3,7 miljard en het aantal medewerkers is 233.