ABN AMRO winnaar van 'Best Overall European Private Bank' Award

Wealth briefing awards 2016

ABN AMRO Private Banking is gisteren uitgeroepen tot 'Best Overall European Private Bank' tijdens de European Awards-ceremonie voor 2016 van WealthBriefing. Daarnaast ontving de bank de onderscheiding 'Best Private Bank – Client Service'.

De jury bestond uit een panel van topmanagers van internationale private banks, consultants uit de sector en redacteuren van WealthBriefing. ABN AMRO Private Banking werd erkend vanwege hun onovertroffen dienstverlening in internationaal private banking en vermogensbeheer. De jury benoemde dat de bank in 2015 'innovatie en uitmuntendheid' heeft getoond.

Jeroen Rijpkema, CEO van ABN AMRO Private Banking International: “Wij nemen deze prijzen met genoegen in ontvangst; dit geeft ons nog meer motivatie om onze diensten en producten voor onze klanten steeds te blijven verbeteren. Verder zijn deze prijzen een erkenning van onze private banking-strategie met verschillende merken op uiteenlopende markten. Met meerdere gerenommeerde private banks in Europa en een goed geïntegreerd wereldwijd netwerk zijn wij in staat om onze klanten de best mogelijke dienstverlening te bieden.”

Stephen Harris, CEO van ClearView Financial Media en uitgever van WealthBriefing, kon als eerste de winnaars feliciteren. Hij zei: “De ondernemingen die deze prijzen in ontvangst genomen hebben, verdienen dubbel en dwars hun overwinning. Ik wil de winnaars hierbij van harte feliciteren. De keuze van de jury ontstond puur op basis van de inzendingen van de deelnemers en hun antwoorden op een set specifieke vragen. Deze vragen waren speciaal gericht op de klantbeleving en niet op cijfers over de performance. Dat is in mijn ogen een van de aspecten die deze prijzen echt bijzonder maakt. Ze onderscheiden de topspelers in de private banking sector, met als belangrijkste criteria 'onafhankelijkheid', 'integriteit', en 'echt inzicht'. Daarmee worden de winnaars oprecht gelauwerd om hun uitstekende vermogensbeheer. Ik heb er alle vertrouwen in dat vermogensbeheerders ieder jaar met spanning naar juist deze prijsuitreiking zullen uitkijken.”