Nederlandse staat verkoopt certificaten in ABN AMRO Group

ABN AMRO Hoofdkantoor

Stichting Administratiekantoor Beheer Financiële Instellingen (NL Financial Investments, “NLFI”), optredend namens de Nederlandse staat, heeft vandaag het voornemen bekendgemaakt om maximaal 65 miljoen certificaten van gewone aandelen (de “Certificaten”) in ABN AMRO Group N.V. (“ABN AMRO Group”) te verkopen. Deze Certificaten vertegenwoordigen maximaal 7% van het aandelenkapitaal van ABN AMRO Group.

NLFI biedt de Certificaten aan via de procedure van accelerated book building aan gekwalificeerde beleggers (de “Aanbieding”).

Na de afwikkeling neemt het belang van NLFI af van 77% tot 70%. NLFI heeft eerder aangekondigd van plan te zijn het resterende belang in ABN AMRO Group mettertijd te verkopen.

Daarnaast is NLFI met de joint bookrunners overeengekomen dat de resterende aandelen in ABN AMRO die worden gehouden door NLFI onderworpen zijn aan een lock-up periode van 90 kalenderdagen na de afwikkeling. De joint bookrunners kunnen geheel naar eigen inzicht afstand doen van de lock-up.

Dit document vormt geen aanbod, of onderdeel daarvan, tot verkoop, noch een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot aankoop, van enige effecten (de “Effecten”) in ABN AMRO Group N.V. (de “Vennootschap”) in de Verenigde Staten. De Effecten van de Vennootschap zijn niet geregistreerd en zullen ook niet worden geregistreerd krachtens de U.S. Securities Act van 1933 (de “Securities Act”) en mogen niet worden aangeboden of verkocht in de Verenigde Staten zonder registratie of zonder een van toepassing zijnde vrijstelling van, of in een transactie die niet is onderworpen aan, de registratievereisten ingevolge de Securities Act.