Nederlandse staat vermindert belang in ABN AMRO Group tot 70%

ABN AMRO Hoofdkantoor ingang

Stichting Administratiekantoor Beheer Financiële Instellingen (NL Financial Investments, “NLFI”), optredend namens de Nederlandse staat, is overeengekomen om 65 miljoen certificaten van gewone aandelen (de “Certificaten”) in ABN AMRO Group N.V. (“ABN AMRO Group”) te verkopen voor een bedrag van EUR 20,40 per Certificaat. ABN AMRO Group deelt niet in de opbrengst van de transactie.

Na de afwikkeling neemt het belang van NLFI af van 77% tot 70%. NLFI heeft eerder aangekondigd van plan te zijn het resterende belang in ABN AMRO Group mettertijd te verkopen.

Daarnaast is NLFI met de joint bookrunners overeengekomen dat de resterende aandelen in ABN AMRO Group die worden gehouden door NLFI, onderworpen zijn aan een lock-up periode van 90 kalenderdagen na de afwikkeling. De joint bookrunners kunnen geheel naar eigen inzicht afstand doen van de lock-up.

Na de afwikkeling houdt Stichting Administratiekantoor Continuïteit ABN AMRO Group ("Administratiekantoor ABN AMRO") 30% van de gewone aandelen. Dit komt overeen met het toegestane maximum onder de verklaring van geen bezwaar (“vvgb”) in haar meest restrictieve vorm of soortgelijke goedkeuring van toezichthouders zoals verkregen bij de beursintroductie (IPO). Voor nieuwe verkooptransacties door NLFI in de toekomst heeft Administratiekantoor ABN AMRO geen nieuwe vvgb’s of andere goedkeuring van toezichthouders nodig.

Dit document vormt geen aanbod, of onderdeel daarvan, tot verkoop, noch een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot aankoop, van enige effecten (de “Effecten”) in ABN AMRO Group N.V. (de “Vennootschap”) in de Verenigde Staten. De Effecten van de Vennootschap zijn niet geregistreerd en zullen ook niet worden geregistreerd krachtens de U.S. Securities Act van 1933 (de “Securities Act”) en mogen niet worden aangeboden of verkocht in de Verenigde Staten zonder registratie of zonder een van toepassing zijnde vrijstelling van, of in een transactie die niet is onderworpen aan, de registratievereisten ingevolge de Securities Act.