Raad van Commissarissen ABN AMRO draagt Frederieke Leeflang voor als lid

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat de Raad van Commissarissen Frederieke Leeflang zal voordragen als lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V. voor een termijn van vier jaar. Over haar voordracht wordt besloten op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) op 18 mei 2016. De voordracht van mevrouw Leeflang is goedgekeurd door de toezichthouders. Met haar beoogde benoeming wordt de vacature ingevuld die is ontstaan na het vertrek van de heer Wakkie.

Rik van Slingelandt, voorzitter van de Raad van Commissarissen: ‘Wij zijn zeer verheugd Frederieke Leeflang voor te dragen als commissaris. Met haar uitgebreide juridische kennis en ervaring is zij zeer van toegevoegde waarde voor het toezicht van de Raad van Commissarissen op de activiteiten van ABN AMRO’.

Frederieke Leeflang studeerde Rechten in Groningen. In 1994 begon zij haar carrière bij advocatenkantoor Boekel De Nerée (nu Boekel) in Amsterdam. Na diverse functies binnen het kantoor te hebben bekleed, is zij van 2011 tot medio 2015 voorzitter van de Raad van Bestuur geweest. Inmiddels is zij weer teruggekeerd naar de mededingings- en toezichtspraktijk. Mevrouw Leeflang beschikt over de nodige relevante ervaring op het terrein van toezicht. Zo is zij lid van de Raad van Advies van het Centrum Indicatiestelling Zorg, lid van de Raad van Toezicht van KWF Kankerbestrijding en lid van de Raad van Toezicht van Onderwijsstichting Zelfstandige Gymnasia. Ook is zij docent en mentor o.a. van het Women Leadership Programme en bij de Nederlandse Orde van Advocaten.

ABN AMRO maakte op 13 januari 2016 bekend Arjen Dorland en Tjalling Tiemstra voor te dragen als leden van de Raad van Commissarissen.

Relevante links