Raad van Commissarissen ABN AMRO draagt Jurgen Stegmann voor als nieuwe commissaris

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat de Raad van Commissarissen de heer Jurgen Stegmann zal voordragen als lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V. voor een termijn van vier jaar. Over zijn voordracht zal worden besloten tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAvA) die op korte termijn bijeen wordt geroepen. De voordracht van de heer Jurgen Stegmann is goedgekeurd door de Europese Centrale Bank.

Olga Zoutendijk, voorzitter van de Raad van Commissarissen: ‘Wij zijn zeer verheugd Jurgen Stegmann voor te dragen als commissaris. Met zijn uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van risk management en in de financiële sector zal hij een belangrijke bijdrage gaan leveren aan het toezicht van de Raad van Commissarissen op de activiteiten van ABN AMRO’.

Jurgen Stegmann studeerde Rechten in Rotterdam en Utrecht en Financieel Management in Tilburg. Hij begon zijn carrière bij MeesPierson en was lid van de Raad van Bestuur van Fortis Bank Nederland N.V. Aansluitend was hij Chief Risk Officer in de Raad van Bestuur van NIBC N.V. Jurgen Stegmann was daarna onder meer een aantal jaren Chief Financial Officer bij Robeco Groep N.V.

Na de benoeming van Jurgen Stegmann door de BAvA zal de Raad van Commissarissen bestaan uit: Olga Zoutendijk (voorzitter), Steven ten Have (vicevoorzitter), Arjen Dorland, Frederieke Leeflang, Annemieke Roobeek, Jurgen Stegmann en Tjalling Tiemstra.