ABN AMRO benoemt Marina Shevtsova als CFO van ABN AMRO UK

Persbericht -

ABN AMRO maakt bekend dat Marina Shevtsova is benoemd als Chief Financial Officer van ABN AMRO UK.

Robbert Booij, Country Executive van ABN AMRO UK: “Ik ben erg blij dat we Marina mogen verwelkomen binnen het UK Executive Committee. Met haar energie en toewijding zal ze de komende jaren een waardevolle bijdrage leveren aan de verdere groei en versterking van ons bedrijf in het VK.”

Marina heeft ruime ervaring in het hoger management en diepgaande kennis van de financiële dienstverlening. Voordat ze de overstap maakte naar ABN AMRO werkte Marina bij KPMG, waar ze als lid van het banking team op een groot aantal terreinen samenwerkte met internationale financiële instellingen. Marina Shevtsova heeft een juridische achtergrond; ze studeerde af in Duits recht aan de Friederich-Alexander Universität in Nürnberg, in rechten aan de Nottingham Trent University, en behaalde een postdoctoraal diploma aan de Inns Of Court School of Law.

ABN AMRO richt zich in het VK op Corporate en Commercial bankingactiviteiten, waarbij diensten als Clearing, Commercial Finance, Leasing en Global Markets intensief samenwerken met onze klanten. ABN AMRO heeft nu 400 medewerkers in het VK. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. In 2016 kondigde ABN AMRO de ambitie aan om internationale groei te verwezenlijken. In het VK valt hieronder ook de groei van het zakelijk bankieren binnen de sectoren waarin de bank expertise heeft. In april 2017 werd Zafar Khan benoemd als hoofd van UK Coverage, Corporate & Institutional Banking.