ABN AMRO benoemt senior managers in het VK

London financieel centrum

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat Richard de Keijzer per 1 maart 2017 wordt benoemd tot algemeen directeur van ABN AMRO Commercial Finance in het Verenigd Koninkrijk. Richard de Keijzer is momenteel nog algemeen directeur van ABN AMRO Lease UK. Simon Lefevre, die in 2016 als Sales Director bij ABN AMRO Lease in dienst trad, neemt naast zijn huidige functie de rol van algemeen directeur van Lease UK op zich.

Richard de Keijzer is al jaren een sleutelfiguur binnen de internationale activiteiten van ABN AMRO Lease. Hij verhuisde in 2015 naar ABN AMRO Lease UK en werd daar begin 2016 algemeen directeur. Daarvoor werkte hij 14 jaar bij ABN AMRO Bank, waar hij verschillende commerciële rollen en managementfuncties vervulde in de divisie Corporate Banking. In zijn nieuwe functie zal hij leiding geven aan de verdere expansie van ABN AMRO Commercial Finance.

Simon Lefevre heeft ruime ervaring met Asset Based Finance en kent de Britse markt goed. Voor zijn dienstverband bij ABN AMRO stond hij aan het hoofd van de Britse leaseactiviteiten van Bank of London and the Middle East. Eerde werkte hij in diverse rollen bij zowel ING Lease als Lombard in het VK.

Frank Stienstra, CEO van ABN AMRO Lease en ABN AMRO Commercial Finance: ‘Richard en Simon zijn beide zeer gerespecteerde en ervaren mensen op hun vakgebied.’ Robbert Booij, Country Executive voor ABN AMRO in het VK voegt hieraan toe: ‘Ik heb er vertrouwen in dat deze benoemingen positief zullen bijdragen aan de verdere groei van de activiteiten van ABN AMRO in het VK.’

ABN AMRO biedt klanten in het VK een scala aan diensten, te weten Capital Markets Solutions, Clearing, Commodities Brokerage, Invoice Financing & Asset Based Lending, Leasing, Escrow & Settlement en Financial Institutions. ABN AMRO heeft wortels in het Verenigd Koninkrijk die teruggaan naar 1858. Inmiddels werken er 400 mensen bij ABN AMRO UK. Het hoofdkantoor is in Londen gevestigd.