Euromoney roept ABN AMRO uit tot beste investeringsbank van Nederland

ABN AMRO Best Investment Bank in the Netherlands

In Londen werd ABN AMRO uitgeroepen tot winnaar van het prestigieuze Euromoney Award for Excellence ‘Best Investment Bank in the Netherlands 2017’. ABN AMRO won deze prijs twee keer eerder. De nieuwe eretitel vormt het zoveelste bewijs van de ijzersterke reputatie die de bank in Nederland geniet.

Hugo Peek, Regional Head EMEA, Corporate & Institutional Banking bij ABN AMRO, was bij de uitreiking aanwezig om de prijs namens ABN AMRO in ontvangst te nemen. Bij zijn dankwoord zei hij dat er in de afgelopen jaren ‘enorm veel werk is verricht om het vertrouwen van onze klanten te winnen en diensten aan hen te mogen leveren. Het geeft voldoening om deze moeite ook nog eens beloond te zien met erkenning door opinieleiders in de financiële sector. Wij willen hierbij onze klanten en medewerkers hartelijk bedanken.’

De prijs voor beste investeringsbank kreeg ABN AMRO vanwege haar positie en aanbod in de Nederlandse grootzakelijke markt, specifiek op het gebied van fusies & overnames en ondersteuning bij aandelen- en obligatie-uitgiftes. De jury, samengesteld uit redacteuren en journalisten van Euromoney, die konden putten uit de eigen marktkennis en research van de uitgever, bevestigden de vooraanstaande positie van ABN AMRO in de Nederlandse markt voor bancaire diensten aan zakelijke klanten.

Euromoney

Euromoney magazine, in 1969 opgericht, is voor zowel aanbieders als gebruikers van financiële diensten het meest gelezen vakblad wereldwijd. Met de Awards for Excellence van Euromoney wordt positieve aandacht gegeven aan instellingen en individuen die met hun leiderschap, innovatie en gedrevenheid richting geven aan de markten waarin ze uitblinken.

Over ABN AMRO

ABN AMRO is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. We zijn een relatiegedreven, deskundige, en digitaal innovatieve bank die actief is in Noordwest-Europa en expertise biedt in geselecteerde sectoren wereldwijd. Doelen najagen om ambities waar te maken en dromen te bereiken. Dat is onze ‘purpose’: driven by passion, guided by expertise. ABN AMRO heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam, is gevestigd in 20 landen en heeft wereldwijd ongeveer 22.000 medewerkers.