Karin Kersten benoemd als hoofd Trade & Commodity Finance bij ABN AMRO

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO is verheugd te kunnen mededelen dat Karin Kersten is benoemd als Global Head of Trade & Commodity Finance, onderdeel van Corporate & Institutional Banking. ABN AMRO heeft een vooraanstaande positie in handels- en grondstoffenfinanciering.

Na het afronden van haar studie bedrijfseconomie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen kwam Karin Kersten in 1996 bij MeesPierson in de functie van Senior Associate Corporate Finance & Capital Markets. In 2000 werd ze management consultant bij McKinsey & Company. In 2003 kwam Karin terug naar de financiële sector, waar ze sindsdien diverse functies heeft bekleed, onder andere bij de integratie van Fortis Bank Nederland en ABN AMRO, Risk Management en Transaction Banking.

Rutger van Nouhuijs, CEO van Corporate & Institutional Banking: ‘Karin is een echte professional, met ruime ervaring en veel energie. Ze is bijzonder geschikt om de dienstverlening aan onze trade & commodity klanten verder uit te bouwen.’

Internationale groei

ABN AMRO is internationaal sterk vertegenwoordigd en is al meer dan een eeuw actief in handels- en grondstoffenfinanciering. Zoals aangekondigd in augustus 2016 wil de bank vanuit deze basis haar internationale activiteiten uitbreiden. Deze ambitie betreft de groei van de corporate banking-activiteiten in de buurlanden van Nederland en in specifieke sectoren wereldwijd. ABN AMRO Azië bedient hier internationale klanten op terreinen waarop de bank een toonaangevende positie inneemt.