Nederlandse staat verkoopt certificaten in ABN AMRO Group

ABN AMRO Hoofdkantoor

Stichting administratiekantoor beheer financiële Instellingen (NL Financial Investments, “NLFI”), optredend namens de Nederlandse staat, heeft vandaag het voornemen bekendgemaakt om maximaal 65 miljoen certificaten van gewone aandelen (de “Certificaten”) in ABN AMRO Group N.V. (“ABN AMRO Group”) te verkopen. Deze Certificaten vertegenwoordigen maximaal ongeveer 7% van het aandelenkapitaal van ABN AMRO Group.

NLFI biedt de Certificaten aan via de procedure van accelerated book building aan gekwalificeerde beleggers (de “Aanbieding”).

Na de afwikkeling neemt het belang van NLFI af van 70% tot 63%. NLFI heeft eerder aangekondigd van plan te zijn het resterende belang in ABN AMRO Group mettertijd te verkopen.

Daarnaast is NLFI met de joint bookrunners overeengekomen dat de resterende aandelen in ABN AMRO Group die door NLFI worden gehouden, onderworpen zijn aan een lock-up periode van 60 kalenderdagen na de afwikkeling. De bookrunners kunnen geheel naar eigen inzicht afstand doen van de lock-up.

This document does not constitute, or form part of, an offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities ( the “Securities”) of ABN AMRO Group N.V. (the “Company”) in the United States. The Securities of the Company have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933 (the “Securities Act”) and may not be offered or sold within the United States absent registration or an applicable exemption from, or in a transaction not subject to, the registration requirements of the Securities Act.