Nederlandse staat vermindert belang in ABN AMRO Group tot 63%

ABN AMRO Hoofdkantoor ingang

Stichting Administratiekantoor Beheer Financiële Instellingen (NL Financial Investments, “NLFI”), optredend namens de Nederlandse staat, is overeengekomen om 65 miljoen certificaten van gewone aandelen (de “Certificaten”) in ABN AMRO Group N.V. (“ABN AMRO Group”) te verkopen voor een bedrag van EUR 22,75 per Certificaat. ABN AMRO deelt niet in de opbrengst van de transactie.

Na de afwikkeling van de transactie neemt het belang van NLFI af van 70% tot 63%. NLFI heeft eerder aangekondigd van plan te zijn het resterende belang in ABN AMRO Group mettertijd te verkopen.

Daarnaast is NLFI met de joint bookrunners overeengekomen dat de resterende aandelen in ABN AMRO Group die door NLFI worden gehouden, onderworpen zijn aan een lock-up periode van 60 kalenderdagen na de afwikkeling. De bookrunners kunnen geheel naar eigen inzicht afstand doen van de lock-up.