Nieuwe benoemingen in leveraged finance bij ABN AMRO

Persbericht -

ABN AMRO is verheugd twee nieuwe benoemingen aan te kondigen waarmee de leveraged finance activiteiten zullen worden versterkt. Dominik Felsmann (37) wordt Head of Leveraged Finance Germany . Hiervoor werkte hij als uitvoerend bestuurder bij IKB Leveraged Finance. Ook heeft hij deel uitgemaakt van de respectievelijke Leveraged Finance-teams in Londen van Commerzbank en HSBC. Zijn benoeming bij ABN AMRO sluit goed aan bij onze ambitie om de Duitse leveraged finance activiteiten uit te breiden. Dit als onderdeel van de bredere strategie van de bank om zich te richten op selectieve groei buiten Nederland.

Verder betekent de aanstelling van Arjan van Rijn (47) een versterking van het ABN AMRO Leveraged Finance team. Als Global Head of Leveraged Finance wordt de heer Van Rijn verantwoordelijk voor de verdere uitrol van Leveraged Finance in onder andere de VS en Azië. Voor zijn terugkeer naar Nederland stond de heer Van Rijn aan het hoofd van de zakenbank in Azië. Arjan Van Rijn heeft ruime ervaring met Leveraged Finance: eerst met het creëren en syndiceren van leningen bij Deutsche Bank, Citi en ABN AMRO in Londen, en later in Nederland als leider van het  Leveraged Finance syndicate team van Fortis en ABN AMRO.

Internationale groei

ABN AMRO zet zich al jarenlang in voor internationale klanten in sectoren en gebieden waar de bank een leidende positie heeft. Op basis hiervan kondigde de bank in 2016 het voornemen aan om groei na te streven in specifieke sectoren in Noord- en Zuid-Amerika, de regio Azië-Pacific en Noordwest-Europa.

Daarbij hoort ook de groei van het zakenbankieren in onze buurlanden. In januari 2017 werd Stefan Meine aangesteld als Head of Corporate Banking Germany om de uitbreiding van onze activiteiten als zakenbank in Duitsland in goede banen te leiden. In juni 2017 voegden de heren Andreas Weigel, Tim Pankoke en Martin Drosdek zich bij het team om de dienstverlening voor zakelijke klanten in dit land een impuls te geven.