Online inzicht in verduurzamingskansen voor bedrijfspanden

Persbericht -

Van de bloemenzaak op de hoek tot de grote metaalverwerker op het industrieterrein; alle zakelijke klanten van ABN AMRO kunnen vanaf vandaag online bekijken welke kansen er zijn om hun bedrijfspand te verduurzamen.

De ABN AMRO Duurzame Investeringstool is een initiatief van de bank en adviesbureau CFP Green Buildings. Het geeft inzicht in het energielabel en de mogelijke energielabelsprong. Daarnaast laat het eenvoudig zien welke maatregelen zoals isolatie, ledverlichting en zonnepanelen, mogelijk zijn en kun je daar direct een offerte voor aanvragen. Ook wordt integraal voorgerekend wat de investering kost, wat de terugverdientijd en de CO2-reductie is.

Bewustzijn en gemak

Fred Bos, Directeur Commercial Banking Clients bij ABN AMRO: “Met de online tool stimuleren we onze klanten hun bedrijfspand te verduurzamen. Het is beter voor de omgeving in Nederland en een duurzaam pand heeft eenvoudigweg ook meer waarde. We creëren op deze wijze bewustzijn bij onze klanten en maken het hen vervolgens zo gemakkelijk mogelijk om vanuit één online tool alles te regelen. De inschatting en de berekening, maar ook het contact met leveranciers van energiebesparende maatregelen.”

In 2030 alle panden in portefeuille gemiddeld energielabel A

De Duurzame Investeringstool werd in de adviesgesprekken van achter de laptop reeds gebruikt maar is vanaf vandaag dus ook online beschikbaar. De online tool wordt vandaag tijdens de Dutch Green Building Week gepresenteerd.

ABN AMRO streeft ernaar om in 2030 al het onroerend goed dat zij financiert alsmede haar eigen kantoren gemiddeld op energie A label te hebben. Zakelijke klanten kunnen nu via de Duurzame Investeringstool kosteloos inzicht en advies krijgen om hun onroerend goed te verduurzamen. Ook kunnen zakelijke klanten de verduurzamingsmaatregelen volledig laten financieren bij de bank.