Raad van Commissarissen ABN AMRO draagt Henrietta Baldock voor als nieuwe commissaris

Persbericht -

De Raad van Commissarissen maakt bekend dat Henrietta Baldock (46) zal worden voorgedragen voor benoeming als lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group N.V en ABN AMRO Bank N.V. De benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders. Zoals eerder reeds aangekondigd, zal Annemieke Roobeek terugtreden als lid van de Raad van Commissarissen per de datum van benoeming van mevrouw Baldock.

Olga Zoutendijk, voorzitter van de Raad van Commissarissen: "De Raad van Commissarissen is verheugd Henrietta Baldock voor te dragen voor benoeming als nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Mevrouw Baldock heeft meer dan 25 jaar ervaring in internationaal investment banking. Zij staat in de door Financial News gepubliceerde top 100 van meest invloedrijke vrouwen in de Europese financiële sector tussen 2009 en 2015 en heeft besturen van grote ondernemingen geadviseerd bij een groot aantal omvangrijke en significante transacties.

Henrietta Baldock voldoet volledig aan de profielschets voor deze functie, waaronder de sterke voorkeur voor een nieuwe vrouwelijke commissaris met ruime bancaire en/of financiële ervaring. Gezien haar goede staat van dienst en brede expertise op het gebied van investment banking is zij bij uitstek geschikt voor benoeming als nieuw lid van de Raad van Commissarissen.

De Raad van Commissarissen is Annemieke Roobeek erkentelijk voor haar trouw en waardevolle bijdrage aan het werk van de Raad van Commissarissen en de ontwikkeling van de bank over de afgelopen acht jaar.

Henrietta Baldock was tot voor kort voorzitter van European Financial Institutions Investment Banking bij Bank of America Merrill Lynch in Londen. Zij trad in 2000 in dienst van Bank of America Merrill Lynch als Vice President, Financial Institutions Group (FIG) en werd later bevorderd tot Managing Director en vervolgens Head of European Financial Institutions, Investment Banking. Mevrouw Baldock is haar loopbaan begonnen als algemeen adviseur en richtte zich vanaf 1995 op financiële instellingen. Zij is momenteel ook voorzitter van de Leadership Trust Foundation, een liefdadigheidsinstelling met als hoofddoel leiderschap te verbeteren en te beïnvloeden en leiders te ontwikkelen in alle lagen van de maatschappij.

Als volgende stap in het proces zal de voorgenomen benoeming van mevrouw Baldock ter goedkeuring worden voorgelegd aan de toezichthouders. De Raad van Commissarissen zal een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) bijeenroepen voor de benoeming van mevrouw Baldock. Naar verwachting zal dit niet eerder dan begin 2018 gebeuren.

Annemieke Roobeek is benoemd conform het versterkte recht van aanbeveling van de Raad van Medewerkers. Zoals overeengekomen met de Raad van Medewerkers zal mevrouw Frederieke Leeflang in plaats van mevrouw Roobeek worden aangemerkt als zodanig te zijn benoemd.