Snel en efficiënt een vastgoedlening: binnen 48 uur uitsluitsel

Housekeys

Klanten van ABN AMRO kunnen vanaf vandaag de financiering van hun vastgoed volledig online regelen. Via een speciale website kan de klant voor leningen vanaf EUR 1 miljoen tot 10 miljoen een financieringsaanvraag doen. Binnen twee dagen krijgt de klant duidelijkheid.

Kredietbeoordeling deels geautomatiseerd

De afgelopen periode is de website onder een selectief aantal klanten getest. Deze pilots verliepen naar tevredenheid waardoor de website nu op uitgebreide schaal kan worden getest. Binnen twee dagen kan uitsluitsel worden gegeven doordat de kredietbeoordeling deels geautomatiseerd plaatsvindt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een specifiek op de sector toegesneden analyse-template. ”Wij merken dat onze klanten een steeds grotere behoefte hebben aan snelle besluitvorming. Met deze website willen we aan deze wens tegemoet komen”, zegt Frank Kerstens, Head of Innovation bij ABN AMRO.

Vastgoedfinanciering van de toekomst

De nieuwe wijze van financieren is een van de initiatieven uit het innovatieprogramma van Real Estate Clients. Kerstens: “De vastgoedmarkt zit in de lift. Nederland is en blijft een interessante markt voor vastgoedfinanciers. En het is belangrijk om je daar als financier te kunnen onderscheiden. We combineren op deze manier nieuwe technologieën met ons netwerk en onze expertise.”

Innovatie-agenda

Rutger Schuur, in het MT van Commercial Banking verantwoordelijk voor Real Estate Clients: “We maken goede stappen op het vlak van innovatie. Vorige maand werden we met ons blockchainexperiment Torch genomineerd voor een NRC Fintech award. Vandaag lanceren we deze nieuwe website en vanaf volgende maand wordt een duurzaamheidstoets standaard onderdeel van de taxaties waar we mee werken.”