Uitbreiding Financial Institutions team bij ABN AMRO VK

Zakenman kijkt naar verbonden wereldkaart

ABN AMRO heeft de dienstverlening aan financiële instellingen in het VK verder versterkt met de benoeming van Ian Haywood als Head of Bank voor het VK en Ierland binnen het Britse Financial Institutions team.

Jonathan Greenwood, Global Head of Financial Institutions: 'De komst van Ian betekent een versterking van onze internationale dienstverlening aan financiële instellingen. Met zijn expertise en contacten kunnen wij nog beter over onze verschillende producten in gesprek blijven met banken, woningcorporaties, aanbieders van marktinfrastructuur en uitdagers in de bankensector.'

Ian Haywood heeft ruim 25 jaar ervaring in het Britse bankwezen, met zowel productie als verkoop. In het afgelopen jaar werkte hij als consultant bij Williams & Glyn aan het opzetten van een treasurybedrijf voor de geplande zelfstandige bank. Daarvoor was hij acht jaar bij JP Morgan in dienst als Head of FIG DCM voor het VK en Ierland, waarbij hij nauw samenwerkte met de Corporate Finance en Corporate Banking teams. Belangrijke klanten waren Britse clearinginstituten, uitdagers in de bankensector en woningcorporaties. Daarvoor was de heer Haywood 15 jaar lang klantgericht werkzaam bij treasury.

ABN AMRO biedt klanten in het VK een breed scala aan diensten, te weten Capital Markets Solutions, Clearing, Commodities Brokerage, Invoice Financing & Asset Based Lending, Leasing, Escrow & Settlement en Financial Institutions. ABN AMRO heeft wortels in het Verenigd Koninkrijk die teruggaan naar 1858. Inmiddels werken er 400 mensen bij ABN AMRO UK. Het hoofdkantoor is in Londen gevestigd.