Tikkie PAY gelanceerd: terugbetalen zonder verzoek

Persbericht -

Betaalapp “Tikkie” van ABN AMRO voegt binnenkort een aantal nieuwe functies toe aan de populaire betaalapp. Via de app kun je aan andere Tikkiegebruikers geld overmaken zonder hun IBAN te kennen. Ook wordt het mogelijk om bij webwinkels supersnel te betalen zonder je adresgegevens in te hoeven vullen bij de webwinkel. En voor ondernemers komen er nieuwe zakelijke functionaliteiten in de app.

Supersnel betalen in webshops en nieuwe functionaliteiten voor ondernemers

Freek de Steenwinkel, directeur van Tikkie: “Met deze nieuwe functionaliteiten blijft Tikkie voorop lopen in het mobiele betaalverkeer. Met ruim 4 miljoen gebruikers en tweeduizend zakelijke klanten kan Tikkie – meer dan andere betaalapps – gebruik maken van de mogelijkheden om betalingen tussen mensen en bedrijven makkelijker te maken. Tikkiegebruikers zullen binnenkort een nieuwe lay-out zien van de vertrouwde app. Tikkie oogt daardoor overzichtelijker en onderin het scherm staan drie duidelijke knoppen: QR-code scannen, Overmaken en Betaalverzoek.”

Tikkie PAY: overboeken naar een 06-nummer

De ‘overmaken’ – optie is nieuw. Het biedt gebruikers de mogelijkheid geld over te maken aan een andere Tikkiegebruiker, zonder daarvoor een verzoek te hebben ontvangen en zonder zijn IBAN te kennen. De persoon die geld wil overmaken kiest in het Tikkie adresboek de persoon naar wie het bedrag moet worden overgemaakt en doorloopt vervolgens het gebruikelijke iDeal-betaalproces. De ontvanger krijgt vervolgens een berichtje met een bevestiging van de overboeking. Voordeel is dat mensen niet langer hoeven te wachten op een betaalverzoek en dat je niet het IBAN hoeft te kennen van de ontvanger. Tikkie herkent het telefoonnummer van de andere Tikkie gebruiker en weet op welke rekening het bedrag moet worden bijgeschreven.

SuperSnelBetalen

Een andere nieuwe functionaliteit is SuperSnelBetalen in een webwinkel. Iedereen die wel eens in een webwinkel iets wil kopen kent de hindernis: je bent je wachtwoord vergeten of je komt op een gegevenspagina waar veel moet worden ingevuld. Tikkie maakt bestellen een stuk eenvoudiger. Bij een bestelling kan de gebruiker -als hij dat wil- eenmalig zijn adresgegevens invoeren in Tikkie SuperSnelBetalen. Bij webwinkels die gebruik maken van Tikkie SuperSnelBetalen kan dan vanaf dat moment de webpagina met adresgegevens worden overgeslagen en via Tikkie direct worden betaald. Tikkie geeft vervolgens door aan de webshop door waar de bestelling naartoe gestuurd moet worden. En bij een volgende aankoop in een andere webwinkel heeft Tikkie je adres onthouden en ben je in een paar klikken klaar met je online aankoop.

Zakelijke app voor ondernemers

Vanuit de zakelijke markt is er veel vraag om de Tikkie app ook voor zakelijk gebruik in te kunnen zetten. Met hogere limieten en een persoonlijk logo en gifje. Dit kan vanaf nu met zakelijke toepassingen in de app. Met de app kan je direct een Tikkie uitsturen op de locatie van de klant. Eind november gaat ook de vernieuwde Tikkie portal live: een website waarmee het voor ondernemers makkelijker wordt om Tikkies in grote batches te verzenden.

Geïnteresseerd? Download Tikkie in de Apple Appstore of bij Google Play. Tikkie PAY wordt in de komende weken geleidelijk geactiveerd voor alle gebruikers. Meer informatie over de app voor particulieren en ondernemers staat op https://www.tikkie.me/