ABN AMRO uitgeroepen tot Beste Hypotheekverstrekker van Nederland

Persbericht -

ABN AMRO heeft de Gouden Lotus Award Hypotheekmarkt voor Beste Hypotheekverstrekker van 2019 gewonnen. De bank veroverde op dinsdagochtend 28 mei tijdens de HypoVak in Nieuwegein bovendien de Gouden Lotus Award voor het Meest Innovatieve Hypotheekproduct. ABN AMRO kreeg deze onderscheiding voor de kortgeleden geïntroduceerde Overwaarde Hypotheek. De Gouden Lotus Awards Hypotheekmarkt zijn een initiatief van het vakblad InFinance en Hypotheek Business Club. Ook voor deze vierde editie bepaalden financieel advieskantoren in heel Nederland de winnaars. Zij beoordeelden de genomineerden op hun prestaties, producten en diensten.

De financiële advieskantoren hadden lof voor de deskundigheid van de acceptanten en de flexibele opstelling bij maatwerkoplossingen voor ondernemers en andere specifieke doelgroepen. Tot slot waren de financieel adviseurs erg te spreken over de goede bereikbaarheid en de speciale Voorbespreekdesk die ABN AMRO hanteert. Naast ABN AMRO waren ook Aegon en Florius in deze categorie genomineerd.

Meest Innovatieve Hypotheekproduct

In de categorie Meest Innovatieve Hypotheekproduct ging ABN AMRO er met de hoofdprijs vandoor voor de Overwaarde Hypotheek. Dit nieuwe product biedt huiseigenaren met de AOW-leeftijd de mogelijkheid om een deel van de overwaarde op hun huis op te nemen. De rente die maandelijks voor de Overwaarde Hypotheek wordt gerekend, wordt opgeteld bij het hypotheekbedrag. De maandelijkse uitgaven voor de hypotheek worden hierdoor niet hoger, maar de totale hypotheekschuld stijgt wel iedere maand. Ook de Duurzaam Wonen Hypotheek van de bank maakte kans op een Gouden Lotus Award in deze categorie. Tot slot behoorde de Jungo Crowdfunding Hypotheek ook tot de genomineerden.

Extra motivatie

Mark Groenendijk, Business Expert Relatiemanagement Intermediaire Verkoop: “We zijn zeer trots dat we deze Awards in ontvangst mogen nemen. Het is mooi om waardering te krijgen van onafhankelijke hypotheekadviseurs, die dagelijks met ons en onze producten werken. Deze Gouden Lotus Awards zien we dan ook als een extra motivatie om ons ook in de toekomst maximaal in te zetten voor de adviseurs van Nederland, en al hun klanten.”